تغذیه و لاغری رژیم لاغری

حقایق عجیب اما حقیقی در مورد کاهش وزن سریع و داشتن شکمی صاف…

چاقی شکم لاغری و کاهش وزن سریع
خانم مرصعی
نوشته شده توسط خانم مرصعی

شاید با خوندن این مقاله تا حدی شوکه بشین اما اطلاعات این مقاله بر اساس نتایج تست های مختلف بر روی هزاران فردی ارائه شده که با هدف آب شدن سریع چربی شکم و داشتن شکمی صاف به تیم لاغری و تناسب اندام ما در طول ۳ سال اخیر مراجعه کرده‌اند، ک خوشبختانه از کاهش وزن خود راضی هستند و ماجرای مهمتر اینکه در تثبیت وزن ایده‌آل خود موفق بوده‌اند.

 

دو مساله یا بهتر بگم مشکل اساسی که سر راه شما برای رسیدن به اندام ایده آل و شکمی صاف وجود دارد از قرار زیر هستند:

  • استفاده از برخی مواد غذایی سالم اما اشتباه، برای رسیدن به اندامی متناسب
  • پایین بودن سطح هورمونی که وظیفه ی چربی سوزی و متابولیسم بدن را بر عهده دارد

 

با رعایت این دو قانون طلایی جدید شما به راحتی بدون نیاز به انجام ورزش های سنگین و طاقت فرسا و رژیم های سخت، به اندام ایده آل خودتون می‌رسید. این قوانین برای همه جواب می‌دهند، چه خانم ها و چه آقایان و چه در سن های بالا و یا حتی مبتلایان به بیماری هایی مثل دیابت

تست هایی که در این باشگاه ورزشی در طول ۴ سال روی انواع شرایط جسمی انجام شده، نشون داده که افراد با هر شرایط فیزیکی و سلامتی می‌توانند با کمک این قوانین ساده به راحتی و به سرعت به وزن و اندام ایده آل خود برسند. و دیگر پرخوری نکنند.

حتما شما هم قبول دارین که بسیاری از مشکلات اضافه وزن ما زیر سر متابولیسم و سطح سوخت و ساز بدن ماست

وقتی متابولیسم پایین باشد، بدن مدام چربی ذخیره می‌کند، و وقتی برعکس سوخت و ساز بالا باشد، چربی‌های ذخیره شده در شکم، بازو، ران ها و … به سرعت سوزانده می‌شوند. بعضی از مواد غذایی با اینکه در کل انتخاب های سالمی هستند، اما متابولیسم بدن را کند می‌کنند.

یکی از این مواد غذایی غلات است. با اینکه تحقیقات نشان داده است که غلات یکی از عوامل اصلی بسیاری از مشکلات متابولیسمی در آلمان هستند، اما باز هم در برنامه ی غذایی به ظاهر سالم معرفی می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد غلات باعث کند شدن سوخت و ساز بدن می‌شود. و متاسفانه این گروه غذایی بخش زیادی از برنامه غذایی ما را به خود اختصاص داده است. از همین امروز تا حد ممکن غذاهای حاوی غلات را به حداقل برسانید. خوشبختانه منابع کربوهیدراتی زیادی وجود دارند که می‌توانند جایگزین خوبی برای غلات باشند.

مساله دوم هورمون‌ها هستند

 

هورمونی که باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما می‌شود و آب‌کننده ی اصلی چربی شکمی است، لپتین نام دارد. اگه بتوانیم کاری کنیم که سطح لپتین بالا رود، خیلی سریع و راحت متابولیسم بدن را نیز بالا برده‌ایم. هورمون لپتین یکی از علت‌های اصلی این مساله است، که افراد چاق خیلی سخت وزن کم می‌کنند. تحقیقات نشان داده که افراد دارای اضافه وزن اکثرا مشکل مقاومت به لپتین دارند. هرچه قدر اضافه‌وزن بیشتر شود، مقاومت به لپتین هم بیشتر می‌شود و هرچه‌قدر مقاومت به لپتین بیشتر شود وزن هم بالاتر میرود.

و از طرفی دیگر، یکی از علت های اصلی استاپ وزنی در بسیاری از رژیم های لاغری سریع، پایین آمدن سطح لپتین بدن است. وقتی سخت رژیم می‌گیریم بدن احساس خطر می‌کند و سطح لپتین را پایین میاورد، تا چربی برای روز مبادا ذخیره شود.

 

سوال اصلی اینه که:

یک- چطور بدون اینکه به سلامت بدن ما لطمه وارد شود غلات را حذف کنیم و چه جایگزین‌هایی را به برنامه غذایی خودمون اضافه کنیم.

دو- چطور سطح لپتین را در بدن بالا ببریم؟

 

این راز را مشاورین ما با شما در میان خواهند گذاشت.

 

 

درباره نویسنده

خانم مرصعی

خانم مرصعی

کارشناس صنایع غذایی از دانشگاه فردوسی مشهد