تغذیه و لاغری رژیم لاغری

معرفی رژیم کاهش وزن دوکان

نوشته شده توسط امیر پذیرایی

دوکان دایت در ۴ مرحله شما را به هدفتان می‌رساند و تضمین می‌کند که با پیروی جدی از این چهار مرحله به راحتی قادر خواهید بود در عین حال که به وزن حقیقی، طبیعی و دلخواه خود می‌رسید، تا پایان عمر اندام ایده‌آل خود را حفظ کنید.

Screenshot_2015-09-10-23-32-10 معرفی رژیم کاهش وزن دوکان

مرحله اول- فاز حمله

این مرحله شامل خوراکی‌ها و مواد غذایی دارای پروتئین خالص است. این فاز، نقطه شروع و در عین حال سخت‌ترین مرحله این رژیم غذایی به حساب می‌آید. در این فاز، که ۲-۵ روز به طول می‌انجامد و منجر به از دست دادن قابل توجه و فوری وزن بدن می‌شود، شما می‌توانید ۷۲ نوع غذای دارای پروتئین خالص را همراه لبنیات کم چرب میل کنید

مرحله دوم- فاز کاهش

این مرحله شما را به سمت وزن طبیعی که باید داشته باشید، سوق می‌دهد. در این فاز شما به طور متوالی چند روز از غذاهای با پروتئین خالص و چند روز دیگر از ترکیب غذاهای دارای پروتئین به همراه سبزیجات تغذیه کرده و به این ترتیب به تدریج اما به طور یکنواخت وزن کم خواهید کرد. طول این مرحله به طور متوسط ۵ روز در ازای هر کیلویی که می‌خواهید از وزنتان کم شود، است

مرحله سوم- فاز تثبیت

در این مرحله شما در آسیب‌ترین وضعیت ممکن قرار دارید و بدن‌تان به شدت مستعد بازگرداندن وزن کم شده خواهد بود. در فاز تثبیت موقت این امکان برای شما فراهم می‌شود تا ضمن روی آوردن تدریجی به غذاهای ممنوعه قبلی، دو وعده غذایی مفصل و شاهانه در هفته نوش جان و در عین حال از برگشت مجدد وزن جلوگیری کنید. دوره زمانی این مرحله بسیار مهم، ۵ روز در ازای هر نیم کیلو وزن کم شده در فاز کاوهش است.

مرحله چهارم – رهایی

تا پاین عمر به یاد داشته باشید چاق شدن آسان ولی لاغر شدن به شدت مشکل است. یک مسافرت یک هفته ای All inclusive میتواند شما را ۵ کیلو چاق کند در حالیکه ۸ هفته طول میکشد تا شما همان وزن را برگردانید. پس انتخاب های بهتر و اگاهانه تری در غذا ها و زمان و میزان میل کردن انها داشته باشید و کمی تحرک کنید.  هفته ای یک روز نیز به یاد ایام رژیم فاز حمله را تکرار کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر اپلیکیشن دوکان دایت را از سایت ما و یا کافه بازار دانلود نموده و از فردا صبح رژیم خود را شروع نمایید.

درباره نویسنده

امیر پذیرایی